info

Adgang & Sikkerhed

Hvad er aldersgrænsen for at deltage i ØreSound Festival?

Aldersgrænsen for at deltage på festivalen er 18 år. Husk derfor også at medbringe et gyldigt billede-ID.

Hvad er adgangskravet for at komme ind på pladsen?

For at få adgang til festivalpladsen, skal du fremvise en gyldig billet udstedt af Ticketmaster, gyldigt billede-ID, så vi ved at du er dig, samt et gyldigt coronapas.

Et coronapas skal opfylde følgende eller flere af disse krav:

  • Du er blevet vaccineret og derfor har et coronapas.
  • Du har fået foretaget en maks 72 timer gammel antigentest/kviktest eller en maks 96 timer gammel PCR test.
  • Du har for nylig haft COVID-19 og har derfor et bevis på immunitet.
  • Er du fritaget, skal du kunne påvise gyldig dokumentation herpå.

Vi tjekker gyldigt coronapas ved checkin.

Kan jeg blive afvist ved indgangen?

Følgende punkter medfører en resolut afvisning ved indgangen:

  • Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år eller ikke kan fremvise et gyldigt billede-ID.
  • Hvis du er påvirket af euforiserende stoffer.
  • Hvis du forsøger at medbringe våben på festivalen.
  • Hvis du optræder med en truende adfærd overfor andre gæster og/eller personale.
Hvordan forholder ØreSound Festival sig til myndighedernes anbefalinger?

ØreSound Festival 2021 er designet til at overholde alle gældende retningslinjer for større arrangementer med stående deltagere eller deltagere i bevægelse.
Vi holder os fortsat nøje opdateret på myndighedernes anbefalinger, og står klar til at være behjælpelige og ikke mindst løsningsorienterede overfor myndighederne og vores kollegaer i livebranchen. På ØreSound Festival 2021 sikrer vi at festivalen bliver afviklet under de absolut mest ansvarlige og sikre forhold, så både gæster, såvel som artister og personale er og føler sig trygge.

Adgang for handicappede

ØreSound Festival er en festival med plads til alle. Derfor er en af vores zoner - Orange Zone - gjort handicapvenlig med både udsigtspodie for kørestolsbrugere og toiletforhold både ved indgang og førnævnte podie, for at sikre os at alle får den ultimative festivaloplevelse.

Du har selvfølgelig mulighed for at få en ledsager med. I så fald skal du rette henvendelse til kontakt@oresoundfestival.dk. Ved ankomst på pladsen skal du kontakte informationsteltet, hvor et gyldigt ledsagerkort skal fremvises, og din ledsager vil dermed få udleveret et endagsarmbånd.

Vi skal dog gøre opmærksom på, at festivalpladsen er placeret på et kuperet område med græs, bakker og flis på jorden, hvilket kan give visse udfordringer for kørestolsbrugere og gangbesværede.

Kørestolsbrugere der vil have adgang til et udsigtspodie på pladsen skal bestille billet til den Orange Zone inde på Ticketmaster eller kontakte os på vores kontaktmail på kontakt@oresoundfestival.dk

Billetter

Jeg har købt min billet til en af de tidligere sektioner, hvor er jeg nu placeret?

Hvis du har købt billet i  perioden, hvor restriktionerne krævede at festivalen var inddelt i 10 sektioner af 500, vil du automatisk blive tildelt en ny sektion, som svarer til den tidligere valgte. Det betyder ganske enkelt bare at vi har gjort sektionerne større! Fordeling kan du se herunder:

  • Den nye Grøn Sektion indeholder disse tidligere sektioner: Grøn, Lysegrøn og Gul.
  • Den nye Orange Sektion indeholder disse tidligere sektioner: Orange og Rød.
  • Den nye Pink Sektion indeholder disse tidligere sektioner: Lyserød og Lyseblå.
  • Den nye Blå Sektion indeholder disse tidligere sektioner: Blå, Mørkeblå og Lilla.
  • Den nye Hvid Sektion indeholder VIP sektionen, som nu er 1.000 i stedet for 500.
Kan jeg få opgraderet min i forvejen købte billet?

Ja, du har mulighed for at opgradere din billet fra en endagsbillet til en partoutbillet. Dette kan du gøre helt frem til at festivalen begynder.

Kontakt Ticketmasters kundeservice på tlf. 38481630 for opgradering af billet.

Hvor og hvem skal jeg vise min billet til?

For at få adgang til festivalpladsen, skal din billet først veksles til et armbånd. Armbåndspåsætningen til festivalen er lokaliseret ved hovedindgangen, som lægger ud til Amager Strandvej nr. 246. Du kan følge skiltningen fra Amager Strandvej eller fra metroen ved Femøren station, for at komme frem til armbåndspåsætningen og derefter videre til festivalpladsen.

Kan jeg overdrage min billet til en anden?

Ja, selvfølgelig! Hvis du ønsker at overdrage din billet til en anden, kan du kontakte Ticketmasters kundeservice på 38481630.

Kan jeg få refunderet min billet?

Som udgangspunkt er din billet frataget reglen om fortrydelsesret. Indenfor 3 dage (72 timer) har du dog altid mulighed for at få din billetten refunderet via Ticketmaster Fan Guarantee.

I det beklagende tilfælde af at festivalen aflyses på grund af COVID-19 restriktioner, vil din billet automatisk gælde til ØreSound Festival 2022. Hvis det fulde beløb ønskes refunderet grundet aflysning, skal dette ske indenfor én måned efter officiel udmelding via kontakt@oresoundfestival.dk.

Jeg kan ikke finde min billet, hvad gør jeg?

Det er en god idé, at du har styr på din billet inden festivalen går i gang, for ellers kan du risikere at havne i kø. Kan du ikke finde e-mailen med din ØreSound-billet, har du mulighed for at kontakte Ticketmaster’s servicecenter på tlf. 38 48 16 30 (mandag - fredag: 10.00 - 14.00). Alternativt kan du kontakte kundesupport på pladsen.

Hvordan modtager jeg min billet?

Når du har købt din billet via Ticketmaster ->, modtager du en elektronisk billet pr. mail. Du kan hente Ticketmasters app, så du har din billet på din smartphone. Vi opfordrer til at fremvise billetten digitalt, frem for at printe den ud, for at passe på miljøet.

Om ØreSound Festival

Hvor er ØreSound Festival lokaliseret og hvor finder jeg hovedindgangen?

ØreSound Festival har beliggenhed på Tiøren ved Amager Strandpark. Indgangen er placeret i det hjørne, hvor Amager Strandvej og Hedegaardsvej krydser. Festivalen er lokaliseret i et smukt naturområde med græs, sand og vand - kun 15 minutter væk fra Københavns indre by. Vi glæder os til at tage imod dig!

Hvornår afholdes ØreSound Festival?

ØreSound Festival skal afholdes for første gang den 12-13-14. august 2021. Vi glæder os!

Navn

ØreSound Festival har tilladelse til at låne navnet af det rytmiske kor Øre-sound® i Hørsholm

Ankomst til ØreSound Festival

Jeg er ankommet til festivalen uden gyldigt coronapas, hvad gør jeg?

Bare rolig, vi har dig! Vi har simpelthen opsat et testcenter kun for din skyld lige ved hovedindgangen. Nemmere kan det ikke blive! Her kan du få en spritny kviktest og svar inden for 15 minutter.

Hvordan finder jeg vej til min sektion?

Når du ved hovedindgangen er kommet gennem check-in, finder du nemt vej til den farveindikerede indgang som passer til farven på dit festivalarmbånd. Der vil naturligvis være festivalpersonale til stede i tilfælde af eventuelle spørgsmål eller tvivl.

Hvordan kommer jeg ind på pladsen?

Du skal vise din billet, billed-id og coronapas ved hovedindgangen til festivalen. Denne er lokaliseret ved indgangen til festivalen ved Tiøren ved Hedegaardsvej på Amager Strandvej 246. Du kan følge skiltningen fra Amager Strandvej eller fra metroen ved Femøren station, for at komme frem til armbåndspåsætningen og derefter videre til festivalpladsen.

På Festivalspladsen

Kan jeg lægge en taske i garderoben?

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde nogen former for garderobe eller andre opbevaringsmuligheder på ØreSound Festival.

Nul-tolerance for narkotika og våben

ØreSound Festival har nul-tolerance over for stoffer og våben. Politiet vil patruljere pladsen jævnligt og vil blandt andet være opmærksomme på dette. Ligeledes har de ret til at konfiskere stoffer og våben samt udstede bøder. Reglen gælder ansatte, frivillige og gæster på pladsen.

Vi forbeholder os retten til at bortvise enhver af ovenstående personer fra festivalen hvis de bliver taget i at tage stoffer, være påvirkede eller bære våben.

Hvad er alkoholpolitikken på ØreSound Festival?

ØreSound Festival er en 18+ festival, alle kan derfor lovligt købe og indtage alkohol. Vi opfordrer alle til at drikke med omtanke. Derfor vil der være fordelt synligt markerede vandposter på hele festivalen, så alle har adgang til vand, ligesom der også vil være alkoholfrie alternativer i barerne.

Vi anbefaler at du som gæst tager din drikkedunk med, og bruger den gennem festivalen.

For festivalens frivillige og medarbejdere er det ikke tilladt at indtage alkohol eller være beruset, mens man er på vagt.

Må jeg overnatte på festivalpladsen?

Det er ikke muligt at overnatte på ØreSound Festival. Vi opfordrer i stedet til at benytte sig af Københavns mange overnatningsmuligheder.

Må jeg medbringe dyr på festivalpladsen?

Det er desværre ikke tilladt at medbringe dyr på pladsen.

Kan jeg have egne stole, kufferter/store tasker og lignende med?

Du må desværre ikke medbringe hverken campingudstyr eller stole til festivalpladsen, og det bliver derudover heller ikke nødvendigt, da der forefindes rig mulighed for at sidde ned og hvile stængerne i ét af vores hyggelige, opstillede områder på festivalpladsen.

Store tasker, kufferter og andre store elementer må heller ikke medbringes på pladsen.

Hvor finder jeg førstehjælp på festivalpladsen?

Har du brug for hjælp, kan du henvende dig i en af førstehjælpsteltene, eller du kan tage kontakt til en hvilken som helst medarbejder i salgsboderne, der vil kontakte hjælp via det interne kommunikationssystem. Førstehjælpsteltene er placeret både ved indgangen og ved siden af scenen.

Må jeg medbringe kameraudstyr og lignende med til festivalpladsen?

Som udgangspunkt må kamera og lydudstyr ikke medbringes. Men hvis du har et digitalkamera, som du foreviger dine minder med i stedet for en Smartphone, er dette naturligvis tilladt. Dog er professionelt kamera -og lydudstyr ikke tilladt. Skal du tage billeder til ikke-privat brug, for eksempel til et medie, har du mulighed for at få tildelt et pressekort. Her bedes du kontakte vores presseafdeling via e-mail presse@oresoundfestival.dk.

Hvordan betaler jeg på festivalpladsen?

ØreSound Festival er kontantløs, og du skal derfor benytte enten betalingskort/kontaktløs, eller bestille vores Royal Card.

Royal Card til ØreSound Festival kan både benyttes til private og til virksomheder. Kortet kan benyttes i alle festivalens barer og i VIP restauranten. 

*Kortet er personlig bundet op til billetten - Så husk at brug samme mail, som billetten er købt med.

Transport & Parkering

Kan man tage offentlig transport til ØreSound Festival?

For at komme til ØreSound Festival med offentlig transport, skal du tage Metro M2 mod Kastrup Lufthavn og stå af på Femøren station. Husk at passe på omgivelserne og hinanden i offentlig transport.

Kan man parkere på ØreSound Festival?

ØreSound Festival har ikke nogen bil-parkeringsmulighed, da vi gerne vil aflaste miljøet så meget som muligt. Hvis du alligevel har valgt at tage bilen, opfordrer vi til at arrangere en samkørsel, og henviser vi til København- og Tårnby kommunes givne parkeringsmuligheder.


Af samme grund anbefales det at du enten går, cykler eller benytter offentlig transport til festivalen.

Kan jeg oplade min elbil på ØreSound Festival?

Det er ikke muligt at oplade din bil direkte på parkeringspladsen, men vi henviser i stedet til at finde en ladestander til el-biler i nærheden. Ved hjælp af din smartphone kan du let finde lokationerne for disse. Herunder kan du se nogle af udbyderne i nærområdet:

Hvad hvis jeg er gående til ØreSound Festival?

Er du gående til festivalpladsen, så kan du ikke undgå at se vores hovedindgang, hvor Bøjlevej krydser Amager Strandvej. Her er der checkin og armbåndspåsætning og du kan nu gå direkte ind til en skøn festivaloplevelse.

Er der cykelparkering på ØreSound Festival?

Du kan parkere din cykel på de angivne parkeringsområder tæt på pladsen ved Amager Strandvej 175. Dette gælder også el-løbehjul.

Mad & Drikke

Må jeg medbringe egen drikkeflaske til festivalen?

Vi decideret opfordrer til, at du medbringer din egen vandflaske eller drikkedunk, da vi stiller vandposter op forskellige steder på pladsen, så du altid har adgang og mulighed for at forsyne dig med rent vand. Det er en primær del af hele konceptet. Dog skal flasken være tom ved ankomst. Det er også muligt at købe vandflasker ved merch-boden.

Må jeg medbringe egen mad og drikke til festivalen?

Det er ikke tilladt at medbringe egne forsyninger til festivalen. Til gengæld er der et rigt udvalg og masser af mulighed for at vælge noget lækkert, der falder i din smag, ved én af vores mange madboder.

Frivillig

Får jeg som frivillig mad og drikke under min vagt?

Ja, der vil være mad imens du er på vagt og en snackpose, men sørg for at have spist godt hjemmefra, så du er har god energi når du møder på vagt. Din holdleder vil sørge for at indlægge pauser i vagten, hvor du kan spise i rolige omgivelser i vores frivilligtelt på festivalpladsen. Under hele vagten vil der være gratis kaffe, te og vand i frivilligteltene.

Hvad sker der hvis jeg er blevet syg og derfor ikke kan møde op på min vagt?

Hvis du skulle blive syg eller af andre grunde ikke have mulighed for at afvikle din vagt, skal du ringe og have kontakt til en af medarbejderne på frivilligkontoret. Du skal ringe til frivilligtelefonen. Det er vigtigt at du ringer, da en sms eller e-mail ikke er gyldig. Kontakt os så hurtigt som muligt. Vi forbeholder os retten til at bede om egenbetalt lægeerklæring.

Hvad sker der, hvis jeg ikke møder op på min vagt?

Ved udeblivelse af en vagt uden gyldig grund, er det et brud på vores vilkår for frivilligt arbejde og du vil derfor blive pålagt en afgift på 1.495 kr. samt få klippet dit armbånd og blive registreret som uønsket frivillig til fremtidige festivaller.

Hvor kan jeg som frivillig se min vagtplan og information om min rolle?

Når du logger ind på vores frivilligportal frivillig.oresoundfestival.dk kan du i venstre kolonne finde oplysninger om dit hold, holdleder, dine vagter, dagsbillet og FAQ.

Hvor og hvordan tjekker jeg ind som frivillig?

Indtjekning for frivillige er lokaliseret på Havkajakvej. Her skal du huske at have din frivilligbillet, et gyldigt billede-ID samt dit corona-pas klar.

Hvordan får jeg adgang til festivalpladsen?

Første gang du ankommer til ØreSound Festival som frivillig, skal du registrere dig i vores frivillig tjek-ind på festivalpladsen - både hvis du skal være frivillig eller gæst på den pågældende dag. Det er her du får udleveret din billet og armbånd. For at vi kan registrere dig, skal du fremvise billede-id og gyldigt corona-pas i form af vaccination eller test. Følg informationsskiltene ved hovedindgangen.

Parkering

Der er desværre ikke mulighed for at parkere sin bil ved festivalpladsen, derfor opfordrer vi til at cykle eller tage metroen, som kører lige til døren.